Šį rudenį festivalis daug dėmesio skiria gyvenimo stiliaus, kostiumo dizaino, estetinėms mažumų apraiškoms. Suvokiant integralią gyvenimo stiliaus ir meninės kūrybos visumą, labai svarbiu tikrovės pažinimo principu tampa plačiai suvokiamas mados pasaulis. Festivalio programoje vis aktualesniu tampa didysis mados šou renginys, kuriame į naują visumą sintezuojami performanso, kostiumo dizaino, šiuolaikinio šokio, muzikos, queer kultūros elementai – tai labai dinamiškas procesas ir jo ryškiausias tarptautines apraiškas bus galima pamatyti šio festivalio madų šou fiestoje.
Iki šio finalinio mados renginio išsirikiuoja ne mažiau ryškūs „meninių madų“ diktatoriai. Kauno šokio teatro „Aura“ spektaklis apie charizmatišką Fridą Kalo – šokis apie gyvenimą, kaip asmenybės ir kūrybos stiliaus vienovę, apie gyvenimą, kaip meninį performansą. Kitas šios trupės sumanymas „Sodas 4.12“ – ne tik kosminė ir transkultūrinė vizija apie slėpiningus ekosistemos pavidalus, bet ir ryškus pavyzdys, kiek stebėtinai daug meninės raiškos galimybių gali pasitelkti šiuolaikinis šokis.
Meno pasaulyje madų ir populiarumo girnos iškelia ir naikina epigonus, bet išgrynina verčiausius, tikruosius laikmečio dvasios „stilistus“. Tokį Lietuvos ir Estijos menininkų duetą pamatysime didžiaformatėje fantasmagoriškoje parodoje „I Maestri el Makabro“ („Pamėklių meistrai“). Vienoje erdvėje Jono Gasiūno ir Kaido Ole kūryba taip įelektrina erdvę, kad makabriškos jų kūrinių pamėklės netikėtai gali tapti pavojingais pasąmonės ertmių gidais.
Šiauliuose ilgai laukto klaipėdiečio Rodion Petroff tapybos parodoje vaizduotė klampinama vėl kitaip: skaitmeninis gličas persipina su pastoziniais potėpiais, istoriniai motyvai su virtualių miestų gatvėmis ir patenkame į retrofuturistinės topografikos labirintus.
Skaidros Trilupaitytės kuruojamos parodos – visada intriga. Festivalio programoje ji pristato teminę parodą „Pirmapradis dangus“, kuri suteiks galimybę pakilti, įvairiomis prasmėmis – metafizinėmis ir labai kasdieniškomis, iš naujo pamatant dangaus skliauto dirbtinumą.
Festivalyje bus gausu performansų. Atidarymo dieną galeriją užplūs Šiaulių miesto performatyvaus meno desantas. Tai gera proga prisiminti, koks gyvybingas ir kelias kartas jungiantis yra miesto menininkų gebėjimas plėtoti šią rizikingą kūniško meno rūšį. Beje, performanso programoje meninę akciją surengs ir pasaulį atvirumu naujovėms stebinantis berniukų ir jaunuolių choras „Dagilėlis“.
Šiuolaikinis šokis dominuos Valstybiniame Šiaulių dramos teatre, bet bus netikėtumų ir netradicinėse erdvėse. Šokėjų trupė „Nuepiko“ renkasi Šiaulių Didždvario gimnazijos sporto salę ir tuo sporto tema nesibaigia. Naujovių generatorė VšĮ „Operomanija“ festivalyje pristato muzikinį performansą „Sporto grupė“ – tai ne tik radikali žanrinė avantiūra, bet ir slapta viltis tarp žiūrovų sutikti sporto bendruomenės entuziastus.
Džiugu, kad į šiuolaikinio meno sūkurį su panoptikumo ir deepfake temas nagrinėjančiu eksperimentiniu kūriniu „Aušra Foucault šešėlyje“ įsivelia ir Šiaulių valstybinis kamerinis choras „Polifonija“.
Tai dar kartą įrodo, kad Viruso dvasia užkrečiama, kad tai visada kita ir nauja meniškai pozityvi patirtis.
– Virginijus Kinčinaitis
PROGRAMA:
2023 11 03 | 17.30 val. (Šiaulių dailės galerija, Vilniaus g. 245)
TEMINĖS TAPYBOS PARODOS „I MAESTRI DEL MACABRO“ („PAMĖKLIŲ MEISTRAI“)
ATIDARYMAS.
Parodos autoriai: Jonas Gasiūnas (LT), Kaido Ole (EE). Parodos koordinatorė – Brigita Gelžinytė.
Kaido Ole‘s ir Jono Gasiūno tandemas bendroje parodoje išbando save jau ketvirtą kartą. Net ir būdami visiškai skirtingos raiškos menininkai, jie kaskart susitinka ten, kur natūra ima nebeatpažinti pati savęs, kur atsiranda sąmoningo blefo būtinybė, kur bet koks autentiškumo pėdsakas demaskuoja pats save, kur forma, stilius ir žanras nebeleidžia pasitikėti. Tuo tarpu Gasiūno milžinas „Pabėgėlis“ jau net nebežino, kur esąs. Pastarojo darbuose šią makabrišką jauseną išduoda pastanga savaip išardyti klasikinės koloristinės tapybos hierarchiją: abstraktus, amžinai besisklaidantis juodas dūmas čia lieka vienintelis siužetą kuriantis personažas, vienintelis medžiagiškumo pėdsakas, tiek pat slepiantis tuštumą, kiek ją išjuokiantis.
Artėdami prie kone sakralaus absurdo būsenos, šių menininkų darbai išryškina tą pilkąją zoną, kurioje atsiduriame nuolat derėdamiesi su tikrove – tarp atsidavimo ir ciniško neigimo, tarp naivaus optimizmo ir aiškaus pralaimėjimo.
Parodos atidarymo performansų programa: B. Rudys „Magenta PantALone“, R. ir A. Uogintai „Paprasta istorija“, G. Gascevičius „Hiper Super Liuks“, R. Stonkutė ir S. Woozy „Gaüsos“.
Vakaro DJ – Į_DUBA.
Paroda veiks iki lapkričio 25 d.
2023 11 07 | 18.00 val. (Valstybinio Šiaulių dramos teatro Mažoji salė, Tilžės g. 155)
KAUNO ŠOKIO TEATRO „AURA“ SPEKTAKLIS „SUŽEISTAS ELNIAS“
Nuoroda į bilietus: https://shorturl.at/hoxM1
Šokio spektaklį „Sužeistas elnias“ įkvėpė dailininkės Fridos Kahlo to paties pavadinimo paveikslas, simbolizuojantis nusivylimą ir emocijas, kylančias iš fizinių kančių ir negailestingo likimo. Nuolat kęsdama jaunystėje per tramvajaus avariją nepagydomai sužalotos kojos skausmus, kartu su savo vyru Diego’u Rivera menininkė nugyveno išskirtinai spalvingą gyvenimą ir paliko įspūdingą meno kūrinių kolekciją. Spektaklio kūrėjai tikisi, kad jų choreografiniai ieškojimai leis susitapatinti su aistringus santykius puoselėjusia menininkų pora, pasisemti troškimo gyventi bei praturtinti savąjį „aš“.
Šokėjai: Clara Giambino ir Diego Alcalá (org. Blake Seidel)
Apšvietimas: Vladimiras Šerstabojevas
Kostiumai: Kristina Čyžiūtė-Svirskienė
Teatro meno vadovė: Birutė Letukaitė
Trukmė: 40 min.
2023 11 09 | 18.00 val. (Valstybinio Šiaulių dramos teatro Didžioji salė, Tilžės g. 155)
KAUNO ŠOKIO TEATRO „AURA“ SPEKTAKLIS „SODAS 4.12°“.
Nuoroda į bilietus: https://shorturl.at/qFHI3
NASA kosmoso platybėse aptiko naują, gėlės žiedo formos ūkų darinį – planetą. Tai ir buvo inspiracija japonų audiovizualinių menų kūrėjui Arai Tatsuru sukurti video instaliaciją „Thermo“. Visatos ir ekosistemos istorijoje dažnai minimos gėlių formos. Kauno šokio teatro „Aura“ spektaklyje „Sodas 4.12°“ gėlių ornamentikoje skleidžiasi žmonijos išgyvenimai ir patirtys.
Režisūra ir choreografija: Birutė Letukaitė
Videografija ir garsas: Arai Tatsuru
Garso redaktorius: Robert Przybyl
Šviesų dailininkas: Vilius Vilutis
Kostiumų dailininkė: Kristina Čyžiūtė Svirskienė
Spektaklio asistentas ir repetitorius: Robert Przybyl
Šokėjai: Ester Bega, Heung Won Lee, Julija Strupaitė, Marine Fernandez, Pepe Jaimes, Susanna Maggio, Diego, Jed Nagales, Dalila Tiraboschi, Nanaho Kugawa, Faile Sol
Teatro meno vadovė: Birutė Letukaitė
Trukmė: 50 min.
2023 11 16 | 18.00 val. (Šiaulių Didždvario gimnazijos Sporto salė, Vilniaus g. 188)
ŠOKIO TRUPĖS „NUEPIKO“ SPEKTAKLIS „4 VIKTORAI“.
Renginys nemokamas. Vietų skaičius ribotas. Būtina išankstinė registracija: bit.ly/3rFcHaB
Šokio ir cirko spektaklis, kurio ašimi tampa Olimpinių žaidynių dvasia – olimpinė ugnis, olimpiniai žiedai, šventė, vieningumas ir tuo pačiu noras tapti tuo vieninteliu nugalėtoju. Bet kas, jeigu olimpinių žaidynių ašimi būtų ne sportas ar konkrečios sporto šakos, o šokis, cirkas, žaismingas, kūrybiškas požiūris į judesio žaidimus ir į sporto fenomeną apskritai?
Savita sporto šakų interpretacija, žaismingumo ir išradingumo svarba ieškant naujų būdų, taisyklių kaip konkuruoti ir bendradarbiauti, veikti po vieną ir grupėje. Kaip ir už kiekvieno profesionalaus atleto, taip ir už kiekvieno šiame spektaklyje veikiančio atlikėjo esti individualūs ir saviti žmonės, su savomis istorijomis, motyvais ir intencijomis.
„4 Viktorai“ – tai ne tik anonimiška ir abstrakti sporto fenomeno interpretacija per šokį ir cirką, bet tuo pačiu priminimas visiems mums, jog kūrybiškumo ir žaismės dėka kiekvienas galime išskleisti savo unikalų potencialą. Jog esame nugalėtojai. Viktorai.
Trukmė: 45 min.
Rekomenduojamas amžius: N-5
Idėja ir atlikimas: Adrian Carlo Bibiano, Andrius Stakelė, Džiugas Kunsmanas, Marius Pinigis
Muzikinis takelis: Andrius Stakelė
2023 11 17 | 18.00 val. (Šiaulių dailės galerija, Vilniaus g. 245)
FESTIVALIO „SCANORAMA“ PREMJERA. KINO FILMAS „MODERNUS BUTAS“.
Bilieto kaina – 5 Eur, su nuolaida – 3 Eur.
Menininkas Dainius Liškevičius įsileidžia į savo gyvenamąją erdvę, kurioje trinasi ribos tarp kasdienybės ir kūrybos. Namų video filmai ir dokumentinė medžiaga iš šiandienos kuria vientisą filmo audinį, kuriame menininko butas tampa pagrindiniu veikėju. Jame skleidžiasi ne vien kūrėjo, bet ir jo šeimos kasdienybės pasaulis. Šiame mikrokosmose galime stebėti kaip įprasti veiksmai – eglutės nupuošimo ritualas, vakarėliai, buto perstatymas, piešinių atranka, arbatos gėrimas – ima transformuotis į performansus, privati erdvė virsta scena, o šeimos nariai – veikėjais. Šalia menininko kūrybos istorijos plėtojasi ir paslaptinga paties buto istorija.
Dainius Liškevičius – vizualiojo meno kūrėjas. Vienas aktyviausių Lietuvos „lūžio kartos” menininkų, ženkliai prisidėjusių prie dailės raiškos atsinaujinimo po nepriklausomybės atkūrimo. Kuria instaliacijos, fotografijos, performanso, videomeno ir kitose srityse. Atstovavo Lietuvai 56-oje Venecijos šiuolaikinio meno bienalėje, kurioje pristatė projektą „Muziejus“. Pelnė nacionalinę kultūros ir meno premiją.
Režisierius: Dainius Liškevičius
Scenarijaus autorius: Dainius Liškevičius
Operatorius: Vilius Mačiulskis
Kompozitorius: Linas Rimša
Prodiuserė: Dagnė Vildžiūnaitė
Trukmė: 75 min.
2023 11 23 | 19.00 val. (kavinė „Coffas“, Vilniaus g. 136)
SLEMO VARŽYTUVĖS.
Renginys nemokamas. Registracija skaitovams: bit.ly/48TovGX
Slemas – tai poezijos varžytuvės, kurių metu poetai atlieka savo parašytus kūrinius prieš gyvą auditoriją, kuri vertina poetų pasirodymus. Slemo poezijoje svarbu atlikimas, sakytinio žodžio įtaigumas ir poeto gebėjimas savo pasirodymu pritraukti auditorijos dėmesį, tad vertinamas ne tik tekstas, bet visa ko dermė.
Nori dalyvauti?
Informacija skaitovams:
– tik autoriniai tekstai (aliuzijoms ir postmodernui – taip);
– pasirodymo laikas skaitytojui – 3 min (visos jos – tik jums, tad pasimėgaukit);
– skaitytojai pasiruošia trims etapams;
– teksto formatas ar žanras neturi apribojimų;
– rekvizitams ir instrumentams – ne.
2023 11 29 | 18.00 val. (Valstybinio Šiaulių dramos teatro Mažoji salė, Tilžės g. 155)
„OPEROMANIJOS“ MUZIKINIS PERFORMANSAS „SPORTO GRUPĖ“.
Nuoroda į bilietus: https://shorturl.at/kAKQV
Muzikinio performanso „Sporto grupė“ idėja gimė sporto salėje, žaidžiant krepšinį. Įsiklausius į nesinchroniškai mušinėjamų kamuolių garsus, komandos narių šūksnius – visa tai suskambo kaip vienas didelis nesurežisuotas koncertas, – taip kilo akstinas pradėti penkerius metus trukusią kelionę į „muzikos per sportą“ bei „sporto per muziką“ tyrimą.
Iš sporto salėse, aikštelėse, tinklaraščiuose, video dienoraščiuose bei reklamos skelbimuose atrastų patirčių nuotrupų išaugęs kūrinys prisiliečia prie šiuolaikinio žmogaus potyrių pasaulyje, kuriame vadovaujamasi saviieškos, savikūros ir nuolatinio tobulinimosi „dėsniais“. Viena vertus, toks didelis dėmesys individualumui, kūno ir vidiniam grožiui – visuomenės raidos ir aukštos kultūros ženklas. Kita vertus, kai savirealizaciją suprantame kaip veikti, o ne būti – galbūt tai virsta dar vienu streso ir egzistencinio nerimo šaltiniu?
„Sporto grupės“ žaidime susilydo įvairios sporto pasaulio taisyklės ir įvaizdžiai. Tvankioje, treniruotų kūnų, jų pulsuojančių gyslų ir smilkinių persmelktoje erdvėje sukasi šešių DIY[1] instrumentų ansamblis. Įvairioms raumenų grupėms skirti treniruokliai suskamba kaip unikalūs muzikiniai instrumentai.
Idėja: Gabrielė Labanauskaitė
Koncepcija: Gailė Griciūtė, Viktorija Damerell
Tekstai: Gabrielė Labanauskaitė, Viktorija Damerell
Muzika: Gailė Griciūtė
Veiksmas: Greta Štiormer, Viktorija Damerell
Scenografija ir kostiumai: Viktorija Damerell
Instrumentų dizainas ir inžinerija: Sholto Dobie
Instrumentų gamyba: Rufcuts Studio
Kostiumų gamyba: Suoma Pilinkutė
Šviesos: Julius Kuršis
Garsas: Ignas Juzokas
Sporto grupė: Vaidas Bartušas, Denisas Kolomyckis, Justina Mykolaitytė, Agnė Semenovičiūtė, Jūra Elena Šedytė, Gintarė Šmigelskytė
Prodiuseris: VšĮ „Operomanija“
Trukmė: 60 min.
2023 11 30 | 17.30 val. (Šiaulių dailės galerija, Vilniaus g. 245)
TEMINĖ PARODA „PIRMAPRADIS DANGUS“.
Parodos kuratorė – Skaidra Trilupaitytė. Architektas – Vladas Balsys. Dalyviai: Kristina Inčiūraitė, Matas Janušonis, Nežinomas dailininkas, Maximilianas Oprishka, Lili Paškauskaitė, Artūras Raila, Mantas Talmantas, Skaidra Trilupaitytė ir Tomas Andrijauskas, Leonas Katinas, Vitalijus Butyrinas.
Šios parodos autorių kūriniuose aktualizuojamas lokalus jaukusis dangus ir globalūs, ne vien kraštą, o ištisus kontinentus aprėpiantys orų, biosferos ir klimato pokyčiai, taip pat permąstomas nacionalinės oro erdvės daugiaprasmiškumas. Atkreipiamas dėmesys į „amžinuosius“ astronominius pavidalus ir virš mūsų tvyrančios “beribės erdvės” galimybes, tačiau atsižvelgiama ir į grėsmes, galimai netikėtai iš dangaus pasirodysiančius ar ten mus pasitiksiančius pavojus. Deja, tam tikrų sistemų fluktuacijos yra anapus mūsų suvokimo, jos niekaip nepagaunamos biologinio kūno pojūčiais ir negali būti apibūdinamos kaip akimi fiksuojami reiškiniai. Taigi tenka pasitelkti vaizduotę.
RODION PETROFF „GRUPINĖ PARODA“.
Parodos atidarymo metu muzikinį performansą atliks Šiaulių berniukų ir jaunuolių choras „Dagilėlis“.
Vakaro DJ – Artūras ir Mantas.
Paroda veiks iki gruodžio 16 d.
2023 12 01 | 18.00 val. (Šiaulių dailės galerija, Vilniaus g. 245)
„POLIFONIJOS“ PREMJERA „AUŠRA FOUCAULT ŠEŠĖLYJE“.
Nuoroda į bilietus: https://shorturl.at/ejqQY
Muzikinio spektaklio-performanso metu scenoje apmąstoma šiuolaikinio individo, tapusio savo paties pavergimo principu, drama. Nuo pašalinio stebėtojo akių pailsėti galima, tačiau kaip išvengti nuolatos disciplinuojančio ir negailestingai kiekvieną neatitikimą sistemai, etalonui, fiksuojančio savo paties žvilgsnio nukreipto tiesiai į save? Noras būti geriausia savo paties versija, siekimas be atvangos nuolat būti produktyviu, nei akimirkai nestabtelėjanti mikro galios tinklų cirkuliacija, perdegimas, neviltis ir daugybė su šiomis temomis susijusių niuansų, tokių pažįstamų šiuolaikiniam žmogui, skirtingomis variacijomis nuskamba šio pasirodymo metu.
Organizatorius: Šiaulių valstybinis kamerinis choras „Polifonija“
Tekstas: Michael Foucault, Aušra Kaziliūnaitė
Muzika: Kristupas Bubnelis
Režisūra: Augustas Gornatkevičius
Video: Ūla Valentaitė, Karolina Latvytė Bibiano
Choreografija: Denisas Kolomyckis
Scenografija: Liudvikas Kesminas, Barbora Matonytė
Atlikėjai: Šiaulių valstybinis kamerinis choras „Polifonija“ (meno vadovas ir vyr. dirigentas Linas Balandis), Percussion duo Per Giunt: Guntars Freibergs (Latvija) ir Pavel Giunter (Lietuva), aktorė Ligita Kondrotaitė
Dirigentas: Povilas Vanžodis
Rėmėjai: Lietuvos kultūros ministerija, LATGA, Lietuvos kompozitorių sąjunga
2023 12 09 | 19.00 val. (Šiaulių lengvosios atletikos ir sveikatingumo centras S. Daukanto g. 25)
TARPTAUTINIS MADOS DIZAINO ŠOU „VIRUS MADA / VIRUS FASHION“.
Lenkijos, Ukrainos, Estijos, Latvijos ir Lietuvos dizainerių mados kolekcijos.
Italijos šokio dueto performansas „COME NEVE“. Choreografija ir koncepcija – Adriano Bolognino (Italija).
Neringos Poškutės-Jukumienės ir VDA Telšių fakulteto Metalo meno ir juvelyrikos programos studentų performatyvi šiuolaikinės juvelyrikos kolekcija „Puo/-das – Puo/-šalas“.
Muzikinę nuotaiką kurs kompozitorius Antanas Jasenka ir Co.
Bilieto kaina: 8–11 Eur.
_ _ _
Festivalį finansuoja – Šiaulių miesto savivaldybė ir Lietuvos kultūros taryba
Organizatorė – Šiaulių dailės galerija
Pagrindinis informacinis partneris – Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija
Partneriai ir rėmėjai: naujienų portalas „Etaplius“, AB „Šiaulių bankas“, UAB „Laurema“, UAB „Gorila reklama“, AB „Vilniaus Pergalė, „Soya Asia“, KĮ „Polifonija“, Valstybinis Šiaulių dramos teatras, Šiaulių Didždvario gimnazija, Šiaulių lengvosios atletikos ir sveikatingumo centras, MO muziejus, Lietuvos nacionalinis dailės muziejus, Šiaulių valstybinė kolegija, Šiaulių technologijų mokymo centras, šokio trupė „NUEPIKO“, Vilniaus dailės akademija, Vilniaus dizaino kolegija, Krokuvos meno mokyklos, Krokuvos mados savaitė, Estijos dailės akademija, Latvijos dailės akademija, UAB „Virginijus ir Ko“, Šiaulių „Dagilėlio“ dainavimo mokykla, Lvivo mados savaitė
Festivalio dizaino autorius – Marius Žalneravičius
Atsiliepimai